Nejčastější dotazy

ChipTuning – Proč to nedělá výrobce?

Od počátku automobilové historie se motory upravovali. Dokonce i na starém modelu Henryho Forda si moh řidič ovládat zapalování pravítkem na sloupku řízení. Cílem bylo zvýšit výkon a točivý moment motoru tím, že si řidič naladil optimální časování zážehu co nejlépe k poměru vzduchu. Za posledních 20 let se to řízení motoru posubulo dál. Elektronické systémy vstřikování, přímé vstřikování a všechny elektronické systémy umožnily získat zajímavý výkon i z malých motorů. Dnes mají všechny motory elektronický mozek -  ECU (řídící jednotky motoru). Software v ECU kontroluje kompletně chod motoru, časování zápalu, dodávky paliva, tlak turba a další parametry aby vůz dobře jezdil. A v tom je problém. Výrobce musí počítat s hodně špatnýma podmínkama, od řidiče "prasete" po olej místo nafty - proto musí výkon motoru poddimenzovat. Proč konrtétně? Např.:

  • rozdíly v kvalitě pohonných hmot v jednotlivých zemích
  • zvýšené emise výfukových plynů vlivem špatnýho paliva
  • nedodržování servisních intervalů - lidi je zkrátka nedodržují
  • různé hodnoty emisí výfukových plynů v různých zemích
  • výše pojistky podle výkonu motoru (mimo ČR většina zemí EU)

Díky tomu musí výrobce omezit výkon a snížit ho na minimum, aby uspokojil zákazníka a neměl reklamace, ikdyž se k vozidlu budete chovat sebe hůř. Počítá s velkou tolerancí při výrobě, kdyby se někde něco nepovedlo, a proto je software jednotky výrazně omezen.

My tento komprosim odstraníme. Program upravíme tak, že si nechá ještě dostatečné rezervy ale mnohem lépe pojede. Víme, že paliva u nás jsou daleko lepší než na ukrajině nebo v rusku a to samé platí s olejema. Počtáme s tím, že zákazník s úpravou dodrží servisní intervaly a olej vymění jak má. Proto můžeme nabídnou úpravu s vyšším výkonem a zachováním 100% komfortu jízdy se stejnýma emisema jako před úpravou.

Sníží se životnost motoru po úpravě?

Jednoduchá odpověď: Ne.

Vzhledem k individuální úpravě pro každou řídící jednotku a rezervám od výrobce se životnost motoru nesnižuje. Např. při permanentní sportovní jízdě se může snížit cca o 3–5 %. To je na průměrných 480.000 km místo běžných 500.000 km.

Kolik ušetřím paliva?

Průměrná úspora u turbo motorů (TDI, HDI, JTD, TFSI,...) je 4-5 litrů na každou ujetou nádrž - toto odpovídá asi 0,5 litru na 100km a 1-3 litry uspořeného paliva na každou nádrž u atmosferických motorů (bez turba, např. MPI, FSI, HTP,...) což odpovídá úspoře 0,1-0,3 litru na 100 km.

Jak probíhá úprava?

Po sepsání zakázky se zákazníkem si převezme technik od zákazníka vozidlo. V následujícím kroku proběhne načtení software řídící jednotky (případně diagnostika či další doplňkové služby). Vyčtený software je následně upraven a opět upravený zapsán zpět do vozidla (případně jsou provedeny dodatečné doobjednané úkony).

Jak dlouho trvá úprava?

Běžná úprava (Basic, Standard) zabere cca 60–120 minut, u varianty Plus je to cca 120–180 minut a u vyšších variant je doba úpravy cca 1 pracovní den. U vozidel vyrobených cca do roku 2000 je nutno k těmto časům připočítat cca 60 minut.

Potřebuji silnější brzdy?

Ne, vozidlo váží pořád stejně, tudíž k tomu není důvod.

Je úprava zjistitelná při prohlídce v servisu?

Ne. Váš autorizovaný servis nemůže přes diagnostickou zásuvku zjistit, že je software upraven. Software komunikuje stále stejně a číslo softwaru řídící jednotky se nemění.

Poskytujete na chiptuning záruku?

Ano. Na veškeré naše služby jsou poskytovány záruky. Více zde.

Zálohujete originální data z řídící jednotky?

Ano. V ceně úpravy je záloha dat u naší společnosti. Na přání je možná záloha těchto dat na CD (viz. nabídka doplňkových služeb).